Tuesday, March 30, 2010

Hari yang serabut!!


Hallo2..amie's here..hari ni agak serabut dan bz..tapi memandangkan ramai yang ingin membaca blog aku...poyo jer...hehe...so aku gagahkan diri jugak untuk menulis blog malam ni...semalam tertinggal broadband kat ofis..tu yang malam x leh online..so x leh la update blog..

Hari ni punyer citer..aku kol um banyak kali..dari kul9 hingga 10 pagi..call IPS..tapi xde orang angkat...so aku ambik keputusan kol no um yang umum tu..pastu mintak disambungkan..pastu operator dah sambungkan tapi x de orang angkat gak...aku pun membebel la ngn kakak operator tu..sebab aku kol dah 1 jam tapi xde orang angkat..kalau x nak angkat x payah la letak no fon tu kat website..nasib baik kakak operator tu memahami aku..hehe...die kata bendahari ngn ips memang cam tu...xnak angkat orang tepon...

Tapi aku tetap x putus asa...aku pun bukak staff directory..aku pick nama salah sorang staff kat ips tu..aku pun kol la..nasib baik die angkat...pastu die kate die x leh jawab soalan aku..die bukan person in charge..aku pun mengadulah ngn kakak tu..

"Saya dah lama kol ni..dari kul9 pagi tapi xde orang angkat..ni sebenarnya orang yang jaga tepon ni ada ke x..nape die x nak angkat?"

Kakak tu cakap.."Orang tu ada jer..cuba kol lagi jap lagi yer..nanti dia angkat la tu"

So, aku pun dengarlah cakap kakak tu..puas dah aku membebel kat kakak tu..hehe...lepas jer aku letak tepon..aku pun kol baik...dan akhirnya baru die angkat..mesti kakak tu dah pesan kat orang tu suruh angkat tepon..sebab aku dah membebel..hehe...dalam hati jer la aku cakap pun...Akhirnya aku dapat tau gak..esok merupakan tarikh akhir untuk hantar permohonan master ke UM...so hari ni memang la sangat bz...nak fotostat sijil..nak scan ic...sijil...pastu terjumpa plak my lecturer..."Amaniah...jom ikut saya sekarang...kita key in markah dalam sistem sekarang"...Ha? So, aku pun ikut jer la..sebab susah nak jumpa die..wat keje sampai kul5..kejap die datang bilik aku...pastu aku datang bilik dia..hehe...pastu barulah aku dapat scan sijil2 tu semua ngn bayah sampai la kul6....

Habis jer scan aku pun isi application online...bayar yuran proses semua...pastu print form..cover letter..sampai la kul7...sampai dah xde orang kat paras tu...sebelum tu ada en. rosman gak kat sebelah..hehe...saje nak mengglamorkan nama rosman dalam blog ni...hehe..dan masih lagi tertinggal satu benda..iaitu kene cuci gambar...so tadi kul8 aku pun pergi cuci gambar ngn kak liza kat durian tunggal ni jer...pastu nak balik nampak burger...nak beli burger plak...hehe...kak liza in diet now...so die jual mahal x nak makan burger..hehe..

Kak liza xnak makan burger tapi teringin plak makan ABC kat kedai sebelah jual burger tu plak..so kami pun makanlah ABC bersama2...bila balik jer nampak keta kak jimi plak dpn rumah kami..die kate die lapar...alalala..siannyer..hehe...x sampai hati plak nak biarkan die kelaparan..dan housemate die plak xde..kene pergi sabah dan sarawak wat lawatan latihan indistri student..so aku pun suruh lah kak liza temankan kak jimi makan burger kat kedai dalam taman kami ni..hehe...dan sekarang ni pun dorang x balik lagi...

Esok nak ke UM plak...semoga Allah mempermudahkan jalan kami...mudah2an aku dapat sambung belajar..mana tau rezeki aku dapat pergi tahun ni ker...manalah tau kan..yang penting apply...dan aku pun xnaklah jadi kes macam USM tu...walaupun the reality aku memang la x suka duduk kat kl...but i don't have any choice now...so nak xnak apply la UM...walaupun hari ni berserabut...aku masih lagi teringat kat Tanjong Karang..hehe...minggu ni nak balik....yahoo!! Dah apply cuti pun..harap2 approve la..minggu yang serabut..esok ada meeting pasal INOTEK...dan khamis dan jumaat kene bertugas jadi ajk pengadilan plak...fail meja belum buat lagi...marking lab report pun x siap lagi...uissh...banyak keje pending lagi ni..

Oklah...cukuplah nak luahkan perasaan hari ni..hehe...esok saya luahkan lagi yer...rajin2 la datang blog saya yer...pastu jadi la follower..senang jer nak jadi follower..nak jadi follower x semestinya ada blog baru leh jadi follower...cukup ada email yahoo atau gmail pun dah boleh jadi follower...click jer kat follower tu..pastu sign in dengan email yahoo atau gmail..and then jadi lah follower..hehe..kan senang jer tu...letaklah gambar anda yang comel kat profile follower tu sekali..hehe...Oklah...sampai sini jer...Daaa....

0 comments: