Tuesday, March 23, 2010

Funfair di Kuala Selangor


Hallo2..amie's here...Sepatutnya post ni saya publish awal2..tapi al-maklumlah bz kat ofis...student banyak datang tanya markah test dan lab..dan sibuk main netball untuk fkekk lagi...hehe...tu yang lambat publish tu...Pada hari sabtu malam ahad yang lepas...saya, kakang (abang saya) , azi mok (adik saya) dan fiqah (anak sedara yang paling sulong) telah pergi ke funfair...fiqah yang nak sangat p...so kami pun p la ramai2..mak ngn siti (kakak saya) xda sebab dorang p penang..so xdapatla p ngn dorang...X lupa juga aku jemput adik angkatku iaitu ajis untuk main sama2 ngn kitorang...

Masa funfair ni aku dapat main 3 game iaitu yang pusing2 tu (xtau la apa nama die), bumper car dan lagi satu baling bola confirm dapat hadiah...haha...untuk permainan yang ke-3 tu aku suruh ajis yang main...die kene dapatkan 4 markah sebab aku nak bear..haha...kene baling 3 bola...2 token dapat 3 bola...bola pertama yang die baling....1 markah...bola ke-2 0 markah...dan finally..bola ke-3 dapat 3 markah...yahoo...total 4 markah...dapatlah gak aku bear..hehe...nak tengok gambar bear tu x? Comel tau...hehe..nak lekat kat kereta..tapi x lekat2 pun..tanda kenangan main funfair bersama2..hehe...


Ni lah bearnyer...comel x? hehe...


Dari kiri...fiqah..azi..tasha (anak abang) dan abang aku...


Ni plak gambar yang diambil setelah benda pusing2 tu nak berhenti bergerak...


Ni lah ajis...bagi yang belum mengenali siapakah dia...dia adalah adik angkatku yang comel + sporting...berumur 22 tahun dan masih single...hehe...


Gambar kat bawah ni plak...adalah permainan payung yang berpusing dengan lajunya...kejap kat atas dan kat bawah...aku x main pun...azi dan fiqah jer yang main...ni gambar sebelum benda tu berpusing...setelah habis main benda ni...adikku..azi mok...pening kepala...dan die sampai nak muntah...xtahan naik benda tu...

Azi mok dan fiqah


Kat sini juga ada permainan cam roda ferris ni..kalau nak naik dewasa kena 3 token..so kitorang x naik sebab mahal..haha...


Dan rumah hantu pun ada gak tau..tapi aku x berani nak masuk la plak...nanti aku menjerit terkejut cam orang gile plak...haha...bagi yang pernah memasuki rumah hantu dengan aku tu...mesti akan mendengar jeritan aku..haha...


Memang best la funfair...rugi kalau korang x pergi..kalau funfair ni sampai di tempat korang pergi la...dan p satu family yang best!! Ok..cukuplah citer tentang funfair ni...esok saya kena pergi pwtc...tengok pesta buku plak...nanti saya sambung citer lagi ek...rajin2 la datang melawat blog saya yer...Daa....

P/s :
1) sekali jer pun aku pernah masuk rumah hantu masa pesta konvo kat ukm...aku masuk ngn leha...hehe...
2) Dalam bahasa orang jawa...abang di panggil kakang...jadi kakang bermaksud abang (for your info...nak belajar bahasa jawa ngn saya pun boleh..hehe)

0 comments: