Thursday, March 25, 2010

Pengalaman ke Pesta Buku PWTC


Hallo2..amie's here...semalam aku, bayah, tutor dan pensyarah2 lain ke PWTC. Ingat pergi jalan2..rupa2nya sampai sana kene wat keje..kene pilih buku dari pagi sampai ke petang plak tu...fuuhh...memang penat giler..naik turun pwtc cari buku..asal ada buku engineering jer kitorang kene pergi tengok..kami dipecahkan berpasangan atau pun berseorangan dan digandingkan bersama pembekal..pemilihan pasangan ni plak kene berlainan bidang..dan kebetulan plak aku dan bayah daripada jabatan berbeza dan kami masih lagi bersama...daripada duduk dalam bas berdua..sampailah pilih buku pun berdua...ada jodoh la tu...hehe...


Dalam bas masa pergi...


Dalam bas masa pergi gak...


Nak citer pasal pembekal kami plak...pembekal kami plak namanya Leader Dimension...ermm...x pernah dengar gak...kami dapat 3 orang...yang sorang tu dah tua sikit..yang ke-2 tu mungkin sebaya aku..dan ke-3 plak muda lagi..baru berumur 22 tahun. Dorang ni memang treat kitorang baik la...as usual kene belanja customer makan...lunch belanja...pastu minum petang pun belanja..dari pagi sampai ke petang asyik bersama dorang jer la...yang kumpulan lain plak kul 1 tengah hari dah habis..so petang dorang leh wat aktiviti sendiri...aku dan bayah plak x sempat nak berjalan2 sangat. Ni lah satu2nya gambar yang kat bawah ni yang kami ambil ketika berada di pwtc. Itu pun suruh pembekal yang tolong ambikkan..haha...Gambar ni pun masa dah nak balik dah..masa tengah tunggu semua orang berkumpul nak balik...


Masa untuk bersembang dengan pembekal...hehe


Sebagai ole2 dari pwtc..aku sempat gak membeli 3 buah buku pada waktu tengah hari...rugi plak x beli kan sebab ada diskaun 10%..hehe...bayah plak hanya beli satu buku jer..iaitu buku nama2...sebab die nak cari nama anaknya nanti...bayah kan dah nak kahwin...perancangan awal...haha. Malam tadi barulah aku sempat nak tangkap gambar buku-buku yang aku beli tu..nak pinjam pun boleh..hehe.


Buku panduan solat-solat sunat mengikut sunnah Rasullulah....


Buku ni menceritakan tentang apa yang kita bakal hadapi apabila sudah berada di alam kubur...


Buku ini pula merupakan tulisana daripada Dr. Aidh Abdullah Al-Qarni..aku memang suke penulisan daripada beliau...buku yang ditulis biasanya berunsurkan motivasi...seperti buku la tahzan..memang best..hehe..selepas membaca buku la tahzan..aku dah mula berfikiran positif..dan mula memberikan semangat yang positif untuk kawan2ku...hehe

Memang pengalaman yang best dan meletihkan pergi ke pwtc..pilih buku yang best untuk student2..macam2 buku yang aku pilih..buku elektrik pun aku pilih...walaupun aku sebenarnya elektronik...sebab aku kan pior elektrik...jiwa elektrik...haha..poyo jer...buku image processing..banyak la aku pilih..itu kan dulu bidang aku gak...hehe...sekarang aku dah tukar bidang plak...x tau la plak masa ambik master aku ambik bidang mana la plak...dulu tu nak ambik embedded system...emm..bidang ape2 pun yang diambil...programming tetap juga tak dapat dielakkan....dah lama giler x wat programming ni...matlab? c++? c? Itu jer la yang aku familiar dulu..nak wat visual basic..alamak x lepas la...hehe...

Nak join adobe photohop dan adobe flash yang dianjurkan oleh pusat komputer pun dah penuh..huhu...aku kecewa...nak gak belajar...nape cepat sangat penuh?? Tak ada sapa nak ajar aku..huhu...kalau aku dah pandai nanti..mesti blog ini akan dihias lebih menarik dan cantik...hehe...Sekarang ni ada student yang tengah ambik test 2 kat bilik aku ni...janji kul9 pagi tapi dia datang kul 10.10 pagi..e...sabar jer la aku..nasib baik aku dah makan sarapan pagi..kalau tak kelaparan plak aku..kul 11 ni plak nak pergi mendengar program tafsir Al-Quran..minggu ni surah Al-Ikhlas...Oklah..nak siapkan skema lab4 ni...dah sampai hari jumaat x siap2..hari ni kene siapkan gak...Chaiyok2!! Ok..jumpa lagi yer in my next post. Daa....

0 comments: