Friday, December 3, 2010

Erti nilai persahabatan


Hallo2..miss amie is here..ok..hari ni nak citer pasal erti nilai persahabatan...dalam dunia ada macam2 orang dengan pelbagai ragam..ada orang perlukan best friend dalam dunia ni dan ada orang plak suke lone ranger..bagi dia..die x paham pun apa erti best friend tu..aku masih lagi teringat perbualan aku dengan sorg kakak kat sini..

Amie : " Kak..kat sini sapa best fren akak?"
Kakak : " Ermm..akak x suka la best fren2 ni..bagi akak kat sini x ada best fren pun...semua kawan sama jer..kalau ami sape best fren ami? Bayah ker?"
Amie : "Yerla...kalau kat sini bayah la..."

Lepas tu..saya pun menjadi pelik..ramai orang sekarang berkawan semasa senang sahaja dan bila kite susah dorang semua lari. Macam mana dengan kak liza plak? Kak liza plak memang x ada best friend daripada dulu lagi..masa sekolah dulu2 pun x ada. Tapi semenjak dua menjak ni kak liza dah berubah..hehe..Nak tau apa yang die cakap? Kenala baca...

Kak Liza : "Barulah..akak faham sekarang apa ertinya best friend ni..sekarang ni bila akak time susah..keta accident...baru lah akak sedar sebenarnya akak x ada kawan..nasib baik ada ami..barulah akak faham perlunya best friend dlm hidup ini"

Amie : "Ami kejap lagi dah x ada dah kat sini..lepas ni kita jumpa setahun setengah daripada sekarang yer..so kak liza kene la cari kawan baru...kak jimi kan ada..akak boleh la kawan ngn die. Akak kene la cari kawan baru"

Ada orang kawan berkawan sebab nak gunakan orang tu..ada orang berkawan sebab die ada niat tersendiri..walau apa pun..aku akan terus berkawan dengan my best friends masa sekolah menengah iaitu lijah, ainul, erma, faizah, ijun dan rozi sampai bila2. Tak lupa juga my best friends masa di universiti dulu..yg sekarang ni rata2nyer dah ada blog...hehe...iaitu ros mawar berduri, djah, asma, sher, dyanz. Best friends until forever yer.

Ni apesal saya tiba2 bukak topik persahabatan ni? Sebenarnya x ada2 pun...cume saya rase saya sedih atas kehilangan persahabatan saya dengan seseorang selama 5 tahun..tapi x pelah..saya redha dengan atas apa yang berlaku...setiap yang berlaku itu kan pasti ada hikmah disebaliknya. Hargailah seseorang itu ketika die masih lagi bersama anda. Ok..cukuplah sampai disini sahaja..sehingga berjumpa lagi. Daaa...

1 comments:

Lizawati said...

yup, sahabat sejati yg penting..suka n duka sama2 =)..thanks cik amie, bayah n jimie