Wednesday, December 1, 2010

Jalan-jalan Cari Makan - D' Cherry


Hallo2...miss amie is here...ok..hari ni saya nak citer pasal semalam kami jalan2 cari makan di Bukit Katil, Melaka kat area Kg Tun Razak sebab kak jimi nak blanje makan saya dan bayah semalam..dia kate die tau jalan..tapi sampai2 sana x tau jalan gak..kene tanya orang gak..ermm..sama lah cam kak liza ni..hehe..sebelum pergi kate tau jalan..jap lagi sampai x tau jalan..jgn mrh yer kak liza..hehe..kak liza skrg ni tengah berkursus mengikuti induksi umum di port dickson..so die x join la makan2 hari ni..kak liza balik jer sini..saya dah hari2 terakhir di Melaka ni..

Untuk makanan kat kedai ni..saya kasi 4 star **** sebab makanan die sedap..boleh la tahan..environment yang menarik..ala2 kedai inggeris..ada buku ada bunga..kedai komputer pun ada tau..hehe. Kedai ni dinamakan D'Cherry sebab berdekatan dengan pokok buah ceri. Kedai ni x de tanda nama kedai so mungkin orang pun x tau kedai ni sebab location pun nampak tersorok sikit. Menu dalam kedai ni pelik2..mi racun pun ada..semalam kak jimi dah try dah mi racun ni..nanti kita tengok gambar di bawah yer..waiter die siap pakai kemeja ngn tie lagi..rambut panjang siap rebonding..lelaki plak tu..tu yg x tahan tu..kak jimi tengok waiter bukan main senyum lebar lagi..haha...




Suasana dalam kedai..kat belakang tu waiter nak pergi ke dapur selepas ambik order





Suasana dari arah hadapan pintu masuk..




Suasana dari arah tepi kedai..


kedai komputer dalam kedai
 
Keoteow Goreng - bayah yang order





Ni la mee racun..waiter tu kate pedas..tapi bile makan x pedas pun...sedap..nak rasa kene la datang sendiri..hehe





Ni plak mee hailam saya yg order..sedap jugak cume saya x berapa suke kuah die agak melekit sedikit..mungkin byk tepung jagung kot..  



Ni la air sirap yg dikatakan sirap setitik..cume tengok kat atas air tu..sirap dititiskan setitik..




ami dan bayah..


Kedai ni Nik Azran yg recommend..die kate kedai ni best. Thanks to him for recommend this and thank you kak jimi sebab blanjer. Oklah..cukup sampai sini jer review saya..see you again in my next post. Daaa....


0 comments: