Sunday, November 28, 2010

Selamat Pengantin Baru wat Abangku..


Hallo2..miss amie is here...2 hari ni memang sangat penat..dari Melaka ----> Bangi -----> Kajang -----> Bangi ------> Putrajaya ------> Serdang ----> Damansara Damai ----> Bangi --------> Melaka. 2 hari ni asyik travel jer..dari Melaka turun ke bangi semata2 untuk pergi ke kenduri kawen abg..memang ramai pun x tau abang saya nak kawen..sebab memang saya x ks tau kawan2 pun..dan x jemput pun orang..sebab kenduri kawen hanya ada belah pempuan sahaja..belah lelaki tiada..disebabkan oleh sebab2 tertentu..hehe..

Dari putrajaya ke serdang tu sebenarnya dekat jer..15 min jer nak pergi dewan tempat kawen...tapi disebabkan ada MAHA yang ada kat serdang tu..sebab nak pergi tempat tu menggunakan jalan yg sama...perjalanan yang sepatutnya 15 min telah menjadi 1 jam..stress!!! Ini disebabkan jalan paling dekat telah ditutup..pastu kene jalan jauh..kul 12.45 bertolak..kul 1.45 br sampai..oleh sebab byk keta sangat..jam kan..keta sapa yang saya nak ikut pun dah hilang..so i'm lost..dah x tau nak follow sape...pergi jer la kat keta yg berpusu2 nak masuk..sampai lalu depan MAHA..besar sangat MAHA tu..dari jauh dah leh nmpk pentas..sepanjang perjalanan nampak ada jual2...dan akhirnya saya bertemu jalan ke dewan perkahwinan setelah bertanya kepada pihak RELA. Thank you RELA!!

Sampai jer kat tempat perkahwinan tengok keta siti dah sampai. Punya la susah nak cari parking dan orang yang jaga tu x kasi sy parking dekat dengan majils..lepas jer sy kata sy ni pengiring pengantin belah laki terus jer dapat parking depan skali..memang paling dekat dengan dewan la..org lain pun x dapat..hehe. X lama lepas tu..keta kak ana pun sampai dan keta photographer dan keta pengantin baru sampai daripada arah bertentangan daripada kami datang. Dan kul 2 petang barulah pengantin  diarak..lambat kan...dah tu nak wat camana..jalan jam..tu yg jadi lambat..

Sampai2 jer pengantin dah kene bersanding..kami pengiring ni kecuali mak dan makcik2..dah lapar giler terus jer duduk meja yang telah disediakan dan terus jer makan..hehe..Mak dan makcik2 dok meja beradab tu yg makan lambat tu tapi kitorg tetap tunggu sampai majils makan beradab habis. Makanan boleh la..x de la sedap..ayam pun guna ayam pencen jer..ada sayur nangka tapi sayur nangka tu dah masak..tisu dan tempat basuh tgn pun x disediakan.

Oklah...sy share sedikit pictures semasa majlis tadi untuk tatapan semua...



hensem kan pengapit abg saya..hehe








Ketika tengah bersanding..ada 2 pengantin ni sebenarnya..tapi saya fokus kat abg saya jer la yer..hehe










Saya bersama abang saya...:)





Oklah..cukuplah saya bercerita setakat ini..jumpa in my next post...(^_^). Hope everybody enjoy reading this blog. Daaa....

0 comments: