Thursday, November 25, 2010

Buku yang best - Cinta Jodoh, perkahwinan


Hallo2...miss amie is here...hari ni nak ucapkan thanks to reader yang slalu follow blog saya...especially kak liza, bayah, dyanz, leha, fatihah, kak mawar, sher, ros, fakrul, azi dan pelawat2 yang lain. Thanks for your support!! Because of you..i'm still writing..hehe..poyo jer kan..hehe..Ok..topik kita pada hari ni adalah pasal buku. Ok, saya dah tambah new label yang bertajuk "Buku yang menarik untuk dibaca". Saya ni ada hobi suke membaca..tapi saya x suke baca buku pelajaran..sebab malas study..haha..saya suke baca buku yang berkaitan dengan motivasi, kerohanian, agama, buku pasal cinta tapi bukan novel yer..hehe..Baru2 ni saya baru beli buku..sebab rase dah lama x beli buku..kalau dulu2 tiap2 bulan mesti nak beli buku..membaca ni kan budaya kita..betul x? hehe..so amalkan lah budaya membaca dikalangan kita.

Tiba2 jer saya semangat pasal analisis tarikh lahir ni..ni semua gara2 disebabkan oleh abg rafis yang mengajar saya (poyo giler panggil abg rafis..hehe). Dia la yang dok mengajar saya cara analisis tarikh lahir menggunakan rajah segitiga ni..sampai sekarang dah jadi expert..pastu kire untuk kak liza la..kak shima la..bayah..hehe..Hari tu masa pergi jalan2 cari buku kat Popular terjumpa la buku ni..penulisnyer sama dengan buku rafis...tajuk buku pun pasal Jodoh dan Perkahwinan..so ape lagi saya pun beli la sebab semangat nak baca. Harganya hanya RM20.00 sahaja..xde lah mahal sangat..dan berbaloi untuk anda membelinyer kerana kandungannya yang padat.

Ok..saya citer sikit pasal penulis ni..

Nama : Eddy Rosyadie Mohd Samsury

Sejak bila saya mengenalinya?
-Saya kenal penulis ni dah lama dah..dulu saya suke sangat baca mingguan wanita..dalam majalah tu mesti ada penulisan die pasal kajian tentang sains metafizik..so saya memang suka baca ruangan die.

Biodata :
Beliau merupakan Pengasas Kaedah Astronumerologi Dinamik yang pertama di dunia

Kandungan buku ini :
- Cara-cara untuk mengira analisis tarikh lahir menggunakan rajah segitiga untuk mencari nombor root eleman dan nombor kewangan.
-Kita jenis elemen apa..tanah/air/angin/api/besi/kayu. Dan elemen mana yang serasi dengan kita? Yang boleh menyokong kite?
-Ciri-ciri seseorang berdasarkan tarikh lahirnya...
-Nak kire korang kawen bile pun boleh..hehe
-Nak tengok ada keserasian dengan pasangan pun boleh..hehe
dan macam2 lagi...kene la beli buku kalau nak baca..hehe



Cover buku..bagi sape2 yang berminat nak beli buku ni...


Ok...saya wat contoh analisis tarikh lahir untuk seseorang ni..hehe..Pasni korang try la wat sendiri..



Macam contoh kat atas ni..
root elemen  : 4
no. kewangan : 6 - maksudnya orang ni ada wang..mungkin die pandai menyimpan wang


Banyak lagi yang boleh anda wat analisis berdasarkan segitiga kat atas ni..nak tau lebih lanjut boleh la wat sendiri..hehe..Oklah..jumpa lagi..Daaa...


1 comments: