Saturday, December 11, 2010

Jalan2 cari makan - Restoran Ikan Patin Temerloh


Hallo2...miss amie is here..hari ni merupakan hari terakhir cik amie yg terakhir di Melaka dan sekarang pun telah selamat berada di bangi..hari jumaat yang lepas..kak liza nak blanje cik amie, bayah dan adib untuk kali terakhirnya..chewah...hehe...dan sebagai tanda terima kasih sebenarnya...betul x kak liza? hehe..harap pasni walaupun berjauhan..kak liza masih tetap membaca blog AMIE HANI ni..kedai ni bayah yang promote tapi die pun x pernah try lagi..so kitorang semua 1st time try la..lagi pun hari tu tengok blog Dyanz makan ikan patin...sedapnyer la..hehe..nasib baik dah x perlu ke Pahang untuk makan ikan patin..kat Melaka ni pun dah ada kedai yang sedap..untuk kedai ni saya kasi 4 star **** untuk semua masakannya...memang sedap dan x rugi untuk mencuba...location adalah dekat2 area Taman Merdeka di Batu Berendam, Melaka.

Makanan yang kita order dah tentulah makan nasi bersama ikan patin masak tempoyak..sedapnyer...masih teringat lagi kesedapannya...hehe..kat kedai ni ada ikan patin masak gulai tempoyak, masak asam pedas ada, makanan goreng2 pun ada kalau nak. Kat kedai ni ada disediakan sambal belacan, sambal tempoyak dan sambal kicap. Sambal tempoyaknya amat2la sedap...hehe..Harga makanan pun ok...makan 4 orang campur dengan air baru jer RM31.60. Ok la tu kan...amat2 la berbaloi..nak rasa sedap ke x...kene la datang mencuba..hehe..

Ada tangkap gambar sedikit untuk tatapan korang semua...jom tengok!! Gambar cik amie jer la yang xde kat sini...hehe



Kak liza berposing dihadapan kedai sebelum masuk. Kat belakang tu adib dan bayah dan bersiap sedia dok kat meja..hehe




Ni la lauk yang cik amie makan...menu untuk diet..haha


Ni gulai ikan patin masak tempoyak...sedap tapi pedas sikit...




Ni gambar bayah tengah khusyuk menikmati makanan..hehe....sori bayah...


Oklah...cukup sampai sini review cik amie...ada lagi kedai yang cik amie nak promote..nanti lain kali cik ami sambung la yer...Ok kawan2..jumpa lagi yer...utk kak liza...thank you very much...sebab blanje kami makan...pasni kite makan sama2 lagi kat area UM yer...Ok...Daaa...

2 comments:

DyaNz said...

haha...teringin jugak ni nk rasa..

Lizawati said...

sama2 cik amie..yer nanti mkn sama2 kat um lak insyaAllah..wish all da best n good luck kpd bakal pemegang master..belajar sungguh2..