Sunday, January 16, 2011

Jalan-jalan cari makan - Ayam Golek 5 bintang


Hallo2...miss amie is here...ok kali ni saya nak citer pasal makan kat kedai Ayam Golek 5 bintang...dekat jer ngan um..kat area Bukit Angkasa...semalam pas habis kelas malam...saya, dayah dan halma pergi cari makan..dan dayah mencadangkan kedai ayam golek ni..memang susah giler nak cari parking...tau2 jer la area sana...last2 tu parking jer tepi kedai makan orang lain..tapi x makan pun kat kedai die...hehe..ramai gak orang datang kedai ni...ada jual sate gak kat kedai bersebelahan..

So semalam kami ambik makan set untuk 3 orang..harganya adalah RM 39.90..dalam set ni ada nasi putih untuk 3 orang, tomyam seafood, sayur kailan/kangkung goreng, sotong/udang tepung dan air adalah percuma!! Tapi air hanya boleh pilih samada air sirap atau teh o ais...tapi disebabkan cik amie yang tengah diet sekarang ni...cik amie nak gak air teh o ais limau..tanpa additional charge..hehe..

Ami : Kak, saya nak air teh o ais limau 3 yer...

Kakak pelayan : Yang tu akak kene tanya tokey dulu..sebab ada tambah limau kan..

Ami : Ala...xkan x boleh free...saya ni x minum air sirap...boleh la yer...

Kakak pelayan : Ok..nanti akak tanya tokey dulu yer...lagi nak order apa? Satu set untuk 3 orang kan..

Ami : Ayam 10 yer...

Kakak pelayan : Ha? (dengan muka blur dan terkejut)

Ami : Saya nak sate ayam 10 la...bukan ayam la...

Kakak pelayan : Terkejut akak...ingatkan mintak ayam 10..

Ami : saya lupa la nak cakap sate...saya maksudkan nak sate ayam 10 la sebenarnya...

Kakak pelayan : Ni mesti teringat cik abang ni kan hujan2 ni...(suke sakat orang ni...)

Ami : Teringat cik abang hujan2 ni? Xde maknanya saya nak teringat hujan2 ni...(dalam hati berkata mesti kakak ni yang teringat laki die pastu cakap orang plak teringat laki...hehe)

Kakak pelayan : Ni mesti yer kan...kalau x yang sampai cakap ayam 10 tu napenyer...

Ami : saya lupa nak sebut sate la kak...ni bukan saya teringat kat sape2...(cuba meyakinkan kakak tersebut...hehe)

Kakak pelayan ni memang la peramah..kalau x tau nak pilih apa...nanti dia akan rekomenkan...bagus kan...hehe..xde la tunggu makanan lama sangat...ayam kejap jer sampai sebab kedai dorang ni dah golek2 kan ayam secara banyak...so cepat jer la datang...

Jom kita tengok makanan yang di order semalam...dan gambar roomate saya di um...nak tau sape rm saya ni...sila lah melawat ke blog yang satu lagi.....www.amiehanislife.blogspot.com




kat atas meja ni ada cara-cara nak wat ayam golek...dan resepi yang bernama MEK ni ada dijual disini kalau nak beli....






Ni la ayam golek 5 bintang...sedap..yummy... :)





sotong goreng...sedap..yummy....



tomyam seafood...sedap tapi pedas sikit...cili x hancur sangat...dalamnya ada udang, sotong, ketam, lala...





Kailan goreng...dalamnya tiba2 jer ada tulang ikan masin...hish...

And istimewanya post ni...saya post kan gambar roomate saya...bolehla kalau nak berkenalan...hehe....


special pictures...ni la gambar pertama yang kami tangkap bersama...



Ok....secara overallnya...masakan untuk kedai ni saya kasi 4 star ****. Makanan memang sedap dan berbaloi dengan hanya RM39.90...dan untuk sate harga lain yer...Sebenarnya makanan untuk set 3 orang ni cukup untuk 4 orang makan...kalau nak makan 4 orang just tambah nasi kosong jer la...malam tadi cik amie siap bawak balik lagi ayam golek tu...kami makan separuh jer malam tadi. Oklah...cukuplah sampai disini sahaja review. Hingga jumpa lagi. Daaa...

0 comments: