Friday, July 20, 2012

Selamat Menyambut Ramadhan dan Selamat Berpuasa


Hallo2...miss amie is here..cepat jer masa berlalu kan..hari ni hari terakhir bulan Syaaban...dan esok umat Islam akan mula berpuasa...Selamat datang Ramadhan!! Selamat Berpuasa kawan2 ku semua...semoga dengan kedatangan ramadhan ini adalah lebih baik daripada sebelum ini...banyakkan beramal..dan membaca Al-Quran...(^_^)

Jangan lupa untuk pose penuh k..bagi orang perempuan dimaafkan jika x pose penuh...hehe..Bila bulan pose ni macam2 kuih yg jual kat bazar kan...time ni la kite nak mengidam macam2 kan...hehe...Bagi yang tengah berdiet tu...kurangkan makan dan kurangkan minum air manis..minum air manis 1 gelas jer tau..makan nasi 1 senduk jer...mesti leh turun 1 kg...bagi yang biasa berdiet..mesti tau betapa susahnya nak turunkan berat 1 kg ni..jadi bulan pose ambikla peluang..(^_^).

Bila tibanya ramadhan...maka maksudnya dah tiba masa la untuk cik amie balik ke melaka..pasni keje balik...ermm...dah lama tinggalkan dunia keje...pasni kene kerja dengan lebih bersungguh2..supaya boleh cepat confirm...Oklah..nak tumpang pinjam gambar daripada Lembaga Zakat Selangor nak wish selamat berpuasa...



Selamat Berpuasa


Jangan lupa untuk berniat puasa pada malam ini...niat untuk sebulan terus dan juga lupa niat untuk setiap hari walaupun dah niat untuk sebulan...


Maksudnya : Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta’ala


 Maksudnya : Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala


Dan juga doa berbuka puasa...


Maksudnya : Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.


Oklah...cukup sampai di sini jer cik amie bercerita...Selamat Berpuasa dan Selamat Berterawih...hingga jumpa lagi...Daaa..

0 comments: