Friday, October 23, 2009

keje..


cerita pasal keje ni..my best fren..namanyer ainul dia dah resign...die pun sama macam aku gak..die bekerja kat company cina..bezanya antara aku dan die?aku dah keje setahun lebih kat sini..dan die plak dua bulan lebih kot..hehe..

Dah lame bekerja..rase nak pergi bercuti plak..aku sendiri pun tak tau kenapa aku sangat nak pergi pulau tioman..rasa kecewa plak kalau aku tak dapat menjejakkan diri ke sana..memang dah rancang nak pergi ngn ainul..tapi agen tu cakap bulan disember pulau tioman ditutup kerana angin monsum..emm..terpaksala aku bersabar lagi..lagi pun keadaan sekarang ini tidak mengizinkan aku untuk bercuti kerana salah seorang rakan bercuti..ayahnya baru sahaja meninggal..sama2 lah kita sedekahkan Al-fatihah untuk arwah..semoga rohnya sentiasa dirahmati Allah...

Yang pergi tetap pergi..yang hidup pula kena teruskan hidup ini..ayat itu nampak sahaja mudah dan senang..tapi bagi yang pernah menghadapinya..betapa sakit dan sedih hatinya kehilangan orang yang tersayang dalam hidup..

Tinggal lagi 7 minggu sahaja aku bekerja di sini..aku harap aku dapat keluar awal..tapi tak tau la..mudah-mudahan aku dapat keluar awal..aku juga berharap aku dapat menjadi seorang pendidik yang bagus untuk pelajar-pelajar ku nanti..(^-^)

0 comments: