Sunday, October 25, 2009

malam yg dah lewat...


Jam menunjukkan pukul 11.08 minit malam...tapi aku tetap tak boleh tdo..esok nak p keje..sibuk nak update dan menceriakan blog ni sebab tu mata tak ngantuk..hehe..dalam satu hari ni..apa yg aku dapat ialah..aku perlu untuk muhasabah diri..tenangkan jiwa..dan jangan berfikiran bukan-bukan..sentiasa percaya dan yakin akan janji-janji Allah..janji Allah itu sudah pasti..pilihan Allah adalah yang terbaik..sentiasa berdoa kepada Allah..

Teringat aku pada kisah inspector yang tiap-tiap minggu asyik datang ke tempat aku kene untuk membuat inspection..aku sebenarnya dah naik bosan..tiap-tiap minggu kene layan dorang..(habislah kalau dorang tau..hehe)..tapi nak wat camana kan..keje kenelah layan customer..dua2 orang ni memang alim..bila azan jer dorang terus semayang..nak dijadikan satu citer lepas habis inspection..kami pun berborak2..tapi tak tau la kenapa dorang tu..topik tentang aku plak yg dibincangkan...soalan yang asyik ditanya.."siti ni dah ada pakwe belum? umur dah 24 tahun..sepatutnyer skrg dah kawen..jangan asyik pk pasal kerjaya jer..kene juga pk pasal keluarga..bla2...ceramah berlarutan hingga setengah jam..terpaksalah aku mendengarnya sehingga sampai masuk waktu asar..

Paling cepat tinggal 5 minggu sahaja lagi aku di company tu..dan paling lama tinggal 7 minggu lagi jer..mane satu keputusan yg perlu diambil aku tak tau lagi..depend on situation..sebab aku memang suke memikirkan orang lain tapi aku tak pernah pk untuk diri aku.sebelum aku pergi aku akan bereskan semua keje dulu..so dont worry my senior..hehe..jam pun dah pukul 11.21 malam..bersiap2 untuk tdo plak pasni..nite...everybody..rajin2 la melawat blog saya ni..(^-^)

0 comments: