Saturday, April 10, 2010

Berita Panas yang buat aku geram!!


Petang tadi arfah message aku..ayat die berbunyi..

"Ami ko ada x beli buku daripada orangnya yang namanya kumar?"

"Ada..kenapa? Aku beli buku x dapat pun lagi..."

"Dia dah kene tangkap la kat johor..die menipu!!"

"Ha..habis tu duit kita macam mana?"

"Dah lesaplah..tadi aku kol no kumar tu tapi polis yang angkat pastu polis tu suruh kita wat report kat bolis polis"

"Bila ko nak wat report polis dan kat mana?"

"Aku nak wat report polis esok ngn kawan aku kat durian tunggal ni..jomlah wat report ramai2..manalah tau masuk surat khabar, tv ke kan glamour..hehe"

"Ko ni ingat nak glamour jer..hehe"

Lepas dapat jer berita tu aku terus jer message bayah dan menyampaikan berita yang hot dan membuatkan kami geram..Bayah memang dah geram giler..yerlah suka2 hati nak tipu duit orang..kami rugi RM150 seorang..arfah plak RM250 dan ada juga yang kene sampai RM300. Dahlah bawak nama library USM..memburukkan nama university orang..duit tu bawak pergi shopping ker lagi best kan..hehe..

Patutlah tengah hari tadi ada no johor tepon aku..tapi sebab aku tengah tdo so aku malaslah nak angkat..ni no nyer..075208122..kepada sesiapa yang juga menerima nasib yang sama bolehlah kol no balai polis ni yang telah berjaya menangkap kumar si penipu..siap ada bussiness card...semua tipu semata2..aku masih lagi simpan resit pembayaran hari tu..sebenarya pembayaran ni baru jer berlaku bulan lepas..die datang kat ofis..dan ramai jugak la yang dah ambik buku ni..tapi x sangka plak ini yang jadinya...anggap jer la ini sebagai dugaan dan terimalah dengan redha...

p/s : pasni aku nak marah sapa2 orang yang datang nak jual buku..haha...kebetulan minggu lepas ada orang india gak datang ofis nak jual buku rujukan plak..masa tu mood aku x nak layan dan nak jimat duit so aku x nak layan orang tu..haha...entah2..orang tu pun nak menipu..manalah tau kan..tapi dorang ni kan..x baik tau menipu para pengajar ni..kita ni dah la bersemangat nak baca buku..nak tambah ilmu..tapi die makan plak duit kita...biarlah Allah sahaja yang membalasnya..

0 comments: