Thursday, April 15, 2010

Hari ni cuti!! Yahoo!!


Hallo2..amie's here..hari ni kali pertama sebagai orang Melaka..saya menyambut hari cuti iaitu..setiap 15 April merupakan...hari pengisytiharan Melaka Bandaraya Bersejarah...so hari ni aku dan kak liza nak pergi Mahkota Parade!! Bestnyer...padahal x tau jalan pun nak pergi sana..hehe..bukan nak shopping yer...sebab sekarang adalah waktu untuk berjimat..hehe

Sebenarnya..aku nak pergi Maxis Centre kat MP tu..nak pulangkan broadband maxis aku ni yang dah kene bar..dan x pasal2 jugak nama aku dah kene blacklist kat maxis tu..broadband celcom yang aku guna sekarang ni pun adalah atas nama adik aku..kalau x...alamak x dapat online la tiap2 hari...kat rumah ni dah la xde tv...memang bosan...jadi dengan adanya internet di rumah xdelah bosan sangat..hehe..Kak liza plak nak mencari kasut untuk hantarannya...

Tinggal lagi sebulan lebih jer lagi kak liza nak kawen...lepas ni die sah bergelar isteri orang..tinggal la aku sorang2...x best betul..hehe...dah la aku x dapat sambung belajar bulan 7 ni..so aku kene menetap kat sini lama lagi la..meneruskan perjuangan aku sebagai seorang tenaga pengajar...sem depan pastinya akan lebih sibuk sebab kene mengajar budak diploma...so kene lah masuk kelas kasi lecture and then masuk lab and masuk tutorial..dan sem depan pastinya kene tukar bilik gak..sekarang dok paras 3...pasni mesti dok paras bawah...dan kalau bayah dapat sambung belajar bulan 7 ni..maka tinggal aku sorang2 di bilik tu...ada ker orang baru yang nak masuk? x tau lah...wait and see ok...

Malam tadi aku mimpi lagi pasal nak bertunang..mimpi kali ni plak...esoknyer nak bertunang aku telah memutuskan pertunangan tu...apesal aku asyik mimpi nak bertunang ni?? Bukannya aku nak bertunang pun...sabar jer la..setelah aku fikir2kan balik..abang aku yang nak bertunang sebenarnya..minggu depan...die yang nak bertunang...aku plak yang asyik mimpi nak bertunang...ish..

Atas permintaan abang aku...die suruh aku balik minggu depan...kene hantar die bertunang..kene jadi driver lagi la ni...Nak duit!! X peduli..haha...jauh tau dari melaka nak datang tg karang ni..minyak dan tol ni...hehe..25 April 2010...merupakan tarikh pertunangan abangku..kat serdang..harap2 pertunangan ni akan kekal...dan seterusnya berkahwin bulan 11 ni akan kekal sehingga akhir hayat.sebab adik abang ni dah penat asyik hantar abang die kahwin jer..haha...kali ni xde kenduri kat rumah laki sebab adik die dah penat asyik tolong die wat kenduri jer...haha...so kenduri hanya di belah perempuan sahaja...

Mane la tau kan..lepas ni dapat berkat plak kan...daripada berkat abang nak kawen jatuh kat adiknya plak kan...haha....kite kene utamakan yang tua kawen dulu..hehe...aku dan abang aku bezanya adalah 10 tahun..dah tua kan...dah ada uban pun die...hehe...lepas abang selamat kawen barulah turn adik die sampai..hehe...InsyaAllah...Ok..nak siap2 pergi MP ni...Ok...bye kawan2ku...jumpa lagi!!

0 comments: