Wednesday, February 8, 2012

Berjalan-jalan ke Taman Hujung Benua Asia


Hallo2...miss amie is here....ermmm...lama x update blog ni kan...bukan ape..kadang xde benda nak citer..atau pun xde idea nak citer..hehe...skrg dah ada idea sebab tu nak update..kali ni nak citer pasal pengembaraan cik amie ke Taman Hujung Benua Asia yang terletak di Tanjung Piai, Johor...perjalanan yang begitu jauh tetapi menyeronokkan..dan awan pun sangat cantik ketika itu..dengan air laut yang segar dan melalui kawasan hutan yang banyak beruk...jaga2 k kalau nak pergi sini..pastu ada ulat bulu jatuh kat tangan cik amie...kan dah cemas...hehe..

Kebetulan masa datang tu hari isnin yang lepas...so memang hari cuti...ada gak orang datang tapi xde la ramai sangat..nampak budak2 sangat seronok datang ke sini walaupun cuaca panas terik...disebabkan nak tangkap gambar kat globe tu...cik amie teruskan melangkah walaupun panas terik dan ombak tengah kuat..dan alhamdullilah...bila sampai kat globe cuaca terus redup...(^_^). kat sini juga disediakan tempat memancing...so bagi sesiapa yang suke memancing bolehla bawak joran skali ke sini...

Jom kite tengok gambar....



nak masuk sini kene bayar RM5 sorang...



ni la globe tu...semua orang nak berposing kat sini...so kene tgu turn...


gaya ni cameraman yang suruh buat...hehe...



selat johor ke kiri...



selat melaka ke kanan...




dah nak balik baru nak posing kat sini...hehe..



Thanks a lot to Mr. H for this trip..(^_^)...bagi kawan2 yang belum pergi bolehla jalan2 ke sini sambil makan angin...hehe...Oklah...cukuplah sampai disini sahaja hingga jumpa lagi...Daaa..

3 comments:

senpai.san said...

NGEDATE SAMAPAI KE TANJUNG PIAI...DEKAT DGN RUMAH AKU..OPSS..TAKKAN NK BGTAU, KAN NGEDATE..HEHEHE

amie hani said...

masa pg sana tu aku teringat jer ko..tp terfikir masih ke ko menggunakan no tepon yg sama...hehe...

DyaNz said...

dia ngedate jauh ke selatan tuu