Saturday, January 2, 2010

1 January 2010


Selamat Tahun Baru kawan2ku...hari ni dah masuk 2nd Jan...semalam dah masuk rumah ke2 aku pindah di melaka ni..masih di durian tunggal cuma nama taman ni jer lain..nama taman ni Taman Merak Emas..waktu pagi tu memang bz la angkat barang dari rumah lama ke rumah baru ni..dan sebenarnyer aku dok rumah ni pun x lama..dalam sebulan jer..nak tunggu kak liza my new housemate ni masuk..bulan 2 baru die masuk..aku nak masuk awl kat rumah baru aku pun boleh gak..cume masalahnyer..aku takut tido sorg2 ni..haha..so aku tunggulah kak liza datang ni..kebetulan pula selang 2 buah rumah kawan aku ni aku ade rumah kosong ni..dapat gak no tepon owner daripada jiran sebelah ni..nama owner ni ajis..belum kahwin lagi tapi dah beli rumah dah..satu perancangan yg baik kan..so aku tepon die..dan die kate 530 petang die datang dan aku leh tengok rumah..petang semalam die datang..ngn mak die..rumah tu ok la..not bad..cat pun masih lawa..so aku pun dah terpikat ngn rumah tu..sewa plak rm 300 sebulan..murah la tu kan..3 bilik yg sama besar rm 300..bila aku datang melaka ni..im so surprised gak la..bcoz rumah2 yg kat melaka ni..especially durian tunggal ni leh dikatakan murah..berbanding di selangor..kawan aku ni tanya la mak die..

" Berapa harga rumah ni makcik masa anak makcik ni beli"

Makcik tu pun kata..."Dalam RM 90,000..macam tu la.."

Dalam hati aku..murah gak rumah kat melaka rumah teres kat melaka ni x sampai 100,000 pun..

Dan masalahnya kak liza dah confirm ngn owner lagi satu iaitu kak ani..rumah corner lot dalam taman yg sama..aku plak rasa x sedap kalau x cari pengganti untuk rumah corner lot..ingat nak tanya ida atua rosman die nak x rumah corner lot tu..sewanya rm 350..mahal rm 50 jer daripada rumah aku ni..harap2 ade la org nak ganti dok rumah tu..klu x serba salah lak aku dibuatnyer...

Semalam lepas siap2 kemas rumah..kul3 petang tu aku ke rumah bayah (sama2 tutor di utem) sebab die nak bertunang..die dah ajak..tak sampai hati plak x pergi kan..aku pergi gak ngn housemate aku ni..namanyer arfah..jadi aku nak share gambar die bertunang ni..lawa la..mestlah..seri org bertunang..hehe

ni gambar kami bertiga..arfah, aku dan bayah..


aku dan bayah..lawa x?


kami berposing ngn gambar hantaran

ni aku sibuk nak tengok cincin tunang bayah..hehe..bile plak turn aku kan..(^_^)


ni gambar hantaran pihak laki kepada pihak perempuan

sebelum aku balik..sempat gak aku posing sorg2 ni..hehe..tapi x best betul tudung aku kelepot2 ni..


Wat bayah..tahniah yer..semoga bahagia dunia dan akhirat..
Dalam perjalanan nak p rumah bayah..arfah ada share satu petua ngn aku..cara untuk cepat dipinang..sebelum ni aku xtau pun..dan x pernah tau..haha..die kate mungkin ni petua orang2 johor..kakak dan kakak ipar die telah mencuba cara ini dan x lama tu turn dorg plak..xtau la betul atau x kan..tapi leh try..

Petuanya ialah : curi sehelai sireh junjung iaitu daripada pihak perempuan kepada pihak laki dengan syarat tak ada sape yg tau..

Tapi semalam aku x buat pun..lain kali jer la aku buat..haha..sapa2 yg ada dah pernah try cara ni leh share gak..(^_^)

Ok..hingga bertemu kembali...

0 comments: