Tuesday, January 5, 2010

Jogging di taman botani, Melaka


Hari ni aku memang semangat nak jogging la..semangat nak kuruskan badan..jadi hari ni aku, ida dan bayah pg jogging kat taman botani, melaka wat pertama kalinya..agak cantik la gak taman ni..masuk pun free kan..ape lagi petang2 memang ramai yg datang jogging..bayah datang dengan kakaknya..aku dengan ida..sebab blk keje aku datang rumah die dulu..finally selepas berjaya mencari taman botani..pukul6 baru start jogging..hehe..

Sampai jer kat taman botani..kuar daripada keta..aku ngn ida terus berposing..hehe..



Besar gak taman botani..penat gak kitorg jogging ni..dan kitorg pun sempat la nak try alat2 senaman di taman botani..sebab aku ngn ida semangat sangat mencuba alat senaman ni..maka kami terpisah dengan bayah dan kakaknya..so..kami pun teruskan lah jogging kami..setelah penat..jam menunjukkan 6.30 petang..dan aku dan ida cuba mencari jalan keluar daripada taman botani ni..tp x jumpa!!Mula2 memang cuak gak..dah la kat dlm hutan..xde signboard plak tu mane satu jalan keluar ni..bayah entah hilang kemana..jadi kitorang ni berjalan entah kemana2..asal nmpk building jer rase2 dah dekat ni jalan keluar tapi x jumpa2 gak..jam dah kul 6.45 petang..dah malam..ida nak tengok balqis..org2 jogging yang lain ni x nmpk pun macam nak balik..dorg masih lagi happy untuk berbasikal dan jogging..plek la dorg ni..biarla dorg ni..yg penting aku ngn ida nak balik..hari dah malam..

Ida plak dah gabra..hehe..aku tanya ida.."Apesal ko jalan2 kat tengah2 ni? Jalan la kat tepi"

Ida cakap.."Aku memang macam ni..kalau aku takut aku jalan kat tengah"

"InsyaAllah..nnt kite jumpa la jalan kuar ni..tu ada budak main buaian tu biar aku tanya la"

Aku dan ida pun pg la kat budak main buaian.."Adik nak tanya..ni jalan keluar daripada taman botani ni mcm mana?

Adik tu pun jawab,"Jalan jer straight..nnt jumpa la.."

"Ok..terima kasih yer dik"

Kitorg pun jalan jer la straight mengikut kata budak yg main buaian tadi..yg aku peliknya apesal org lain ikut jalan lain ni..hari dah malam..dorg ni x reti nak balik ker..tanpa mempedulikan org lain kami pun jalan straight jer la..Untuk mengesahkan lagi..ida bertanya lagi kat org yg dijumpanya..

Akhirnya..kami jumpa jalan keluar..yahoo!!Dan kami yakin..mule2 tadi ade lalu pondok yg ada pokok2 ni..hehe..yang aku lawaknya..dalam perjalanan aku dengan ida..kami terpisah dengan bayah..bile kami dah berjaya keluar..kami terjumpa bayah dan kakaknya kat tempat keluar tu jugak..haha..memang lawak..masuk dan kuar sahaja sama..dalam terpisah entah ke mana..

Jadi sepanjang jalan keluar..aku asyik tergelak mengingatkan kitorang sesat di taman botani..haha..akhirnya kami dan bayah bertemu jua..Dan walaupun aku dan ida sesat..aku tetap sempat mengambil gambar di perjalanan kami..hehe

kat sini ada jambatan gantung..tapi kitorg xde la naik..

Kat dalam taman botani ni juga ada replika batu dinosour, buaya, dolphin dan lain..memang besar la..tp aku snap dari jauh jer..



Wajah ida setelah menemui jalan keluar..hehe


Aku yang tetap ceria..(^_^)





Di pintu keluar taman botani..


Dan sebelum balik..kami bertiga sempat berposing untuk dijadikan kenang-kenangan..aku, bayah dan ida...



Aku selamat sampai di rumah dalam pukul 7.10 p.m..dan apabila sampai di rumah sahaja..aku nampak pelangi..dan aku begitu gembira sekali..sebab..susah kite nak dapat tengok pelangi yang lawa ni..Hidup umpama pelangi..penuh kecerian dan kegembiraan..Hadirmu membawa kegembiraan buat diriku..Untuk kenangan..aku snap gambar pelangi ni..(^_^)



Buat ida dan bayah : Pasni kite jogging lagi yer..kite try kat track stadium utem plak..hehe

0 comments: