Sunday, January 3, 2010

Semangat nak memasak


Semalam aku dgn arfah pg mydin..beli sayur..ikan..ayam..udang..memang semangatla aku nak masak ni..hehe..petang semalam tiba2 baru aku teringat aku belum lagi beli lesung batu (cakap melayu)..aku lupa plak housemate aku org melayu..aku p cakap jawa plak..haha..

Aku cakap ngn arfah.."Aku lupe la beli lumpang tadi..."

Arfah pun tanya balik..."Lumpang tu ape?"

Aku pun jawab.."Tempat nak tumbuk2 bawang tu la.."

"O...lesung batu yer..."

Jadi semalam aku pun x masak la..lg pun skrg mane boleh makan malam2 ni..aku kene kuatkan semangat kuruskan badan..chaiyok!!

Pagi ni..aku pun keluar la bersama arfah..membeli lesung batu dan periuk...
Baru petang semalam aku buka kotak periuk nasi yang kakak aku kasi..memang semangatla nak masak nasi..bile aku bukak jer rupa2nyer bukan periuk nasi tapi set cawan..sabarla jer aku..so aku pun beli la periuk jer la..masak atas gas..senang kan..

So tengah hari tadi..akhirnya tercapai hajat aku nak memasak..memasak untuk kali pertama di melaka..hehe..

Petang ni masak ape yer..emm..ingat kalau rajin nak masak mee goreng ker...goreng keropok ker..mengisi masa lapang di waktu cuti..hehe

Oklah..pasni ada masa lapang bolehla kite share sama2 resepi2 memasak ni..bye!!

3 comments:

cik mat said...

haha..dah tukar theme..

cik mat said...

rajin tukaq

amie hani said...

mestlah rajin..hehe