Thursday, January 7, 2010

kelas pertama ku mengajar di utem


Hari ni hari pertama aku mengajar di utem. Pagi tadi memang rasa berdebar2 la..mungkin aku dah lama x mengajar..rasenyer dah dekat 2 tahun..bayah pagi tadi ade kelas kul9..budak yg die ajar hari ni sama ngn budak yang aku ajar hari ni.

Tiba2 kul 1 tengah hari tadi, ada satu panggilan yg x dikenali tepon..so aku pun angkat la..slalu aku x nak angkat nombor yang x dikenali ni..hehe

"Assalamualaikum..ini cik siti amaniah ke? Saya mewakili kelas 1 BENT nak tanya hari ni ada kelas tutorial x? sebab..ramai budak2 yang dah balik..dan pm xde hari ni die kate discuss hari isnin."

"Ha..?Sy x pernah cakap pun kelas tutorial ni batal. Nanti sy tepon pm rani dulu." Marah tul aku dapat tau suke2 hati student jer ni batalkan kelas tutorial..dan aku dan pm x pernah batalkan kelas ni.Plak tu..aku dah la semangat nak mengajar hari ni siap berlatih depan ida lagi..hehe..Mestilah angin jap kan..hehe

Lastly, pm rani kate die x pernah batalkan kelas ni dan die x pernah cakap pun nak discuss hari isnin. So, die suruh aku proceed jer..Ok..aku pun proceed.

Kul2 dengan bersemangatnya..aku pun datang kelas wat pertama kalinya..pm cakap total student 65 org..tapi yang datang dalam 40 orang jer..ramai betul yang ponteng..mentang2 la tutorial ni 5% dan x perlu hantar korg wat suke hati jer yer..

So aku pun mengajar tutorial no1..bdk2 ni memang la aktif dalam kelas...banyak yg suke volunteer wat kat depan..tu x kesah la..itu pun budak yg sama jgk la..bdk2 cina dalam kelas tu plak..rmi gak..mcm wat x peduli jer..bile budak lain tanya soalan dorg ni asyik bising jer..x menghormati student yg lain..itu yg aku angin tu..bdk2 ni plak suke tanya soalan2 yg pelik..sampai mengkonfiuskan aku..

Bila dah habis tutorial 1..aku ingat nak continue la tutorial 2 sebab ada 1 jam lagi..belum pun sempat aku cakap ape2..tiba2 budak2 ni dah angkat beg terus kuar..e..memang aku angin betul la..apesal dorg ni..aku x cakap pun kelas ni dah habis..nak cakap pasal lab next week pun ramai yg dah cabut..e..memang bengang betul la..last2..malas aku nak peduli..korg nak balik..balikla.

Ada gak student yg ok ni..ada yg x ok..panggil wat ke depan x nak..tapi but one thing make me so impressed about this class is..one student came to me when the class is finished and she kiss my hand..wah..im so impressed and shocked..tapi aku wat selamba jer la kan..bile aku balik bilik aku tanya bayah..ada x student cium tangan ko tadi?Pastu bayah kate xde..pelikla..

Macam2 plak pengalaman kelas pertama aku hari ni..itu jer la yg aku nak share ngn korg hari ni..kelas ke2 aku plak next week..ngn budak yang sama..tapi aku jaga lab dorg plak.wish me luck to be the best lecturer...(^_^)

0 comments: