Monday, January 4, 2010

Embedded System?


Mula2 masuk utem ni..memang x idea langsung nak ambik master bidang ape...suddenly hari ni aku asyik teringat2 embedded system tu..selepas mendengar seminar wimax khamis lepas..the title sound like interesting..ke aku dan embedded system ade tarikan sendiri?hehe..

Td tengah hari ida ajak aku p library utem..aku pg buat kali pertamanya..baru lagi..dan buku2 pun masih belum lagi tersusun habis..pastu kitorg jalan2..sampai tingkat 3..dan terjumpa buku pasal embedded system ni..the first thing..mest study pasal fundamental of embedded system ni..selalu aku dengar jer perkataan ini..akhirnya hari ini aku dapat jugak memahami apa sebenarnya embedded system ni..

So, aku nak share ngn korg ape sebenarnya embedded system daripada apa yg aku baca kat buku tu..hehe..Embedded system ni cam cpu gak..die ada processor..ade control..but die apply kat sistem2 yg portable..and bezanya dengan cpu..die x ada disk drive..dan x menggunakan ram..Manakala embedded system ni menggunakan chip dan die hanya menggunakan ROM sahaja..untuk memasukkan program..Jadi dimanakan destinasi aku seterusnya untuk smbg master untuk mencari embedded system ni? Tu masih lagi dalam pencarian..Klu korg ada idea ok gak nak share ngn aku...

Hari khamis ni..adalah kelas pertama aku..emm..dah lama plak aku x mengajar ni..apesal la budak2 tahun 1 ni lebih besar drpd aku ni..hehe..xpe2..cikgu mesti lebih pandai daripada anak murid..hehe..

Akhirnya..aku dah wat pun theme baru untuk blog aku ni..walaupun syg aku nak tinggalkan theme lama tu..tp dah disebabkan korg x leh nak comment kat theme lama tu..so aku tukarla theme baru...xpela..ada hikmah tu..(^_^)..

Oklah..hari pun dah lewat..entah kul brp aku nak tdo ni..esok nak bgn awl p keje plak kan..ok kawan2..gd nite and sweet dream..(^_^)

0 comments: