Monday, January 20, 2014

Percutian Ke Kundasang - Hari Pertama


Hallo2.....madam amie is here...bertemu kembali...tiba2 rajin update plak kan...hehe...Ni sebenarnya tengah bosan ni...padahal sebenarnyer banyak keje...hihi...Ok post pertama nak citer pasal pg kundasang. Hari tu madam amie ambik flight pkl 730 dari Senai Airport dan perjalanan ke Sabah mengambil masa dalam 2 jam..dalam 940 dah sampai airport kat KK.

Pastu tgu orang kereta sewa datang..pkl 1015 br die sampai airport. Ni blog yang madam amie refer untuk sewa kereta di Sabah. So far ok la...sebab ustaz zahar ni terima kalau kite nak sewa 1 hari jer...sebab banyak gak madam amie msg pasal keta sewa..pastu bile cakap nak sewa keta sehari orangnyer pun hilang...Kami ambik pkl 10 pagi dan plg pukul 2 ptg. So ada extra charge RM5/jam. So, total yang kami bayar untuk kereta sewa adalah RM 130.

Dengan menngunakan "WAZE" android application, alhamdullilah kami selamat sampai di Kundasang. On the way nak ke kundasang tu madam amie lapar giler...so kami pusing2 jumpa satu kedai ni...kedai tepi jalan...apa yang madam amie suke sangat adalah sambal belacan kat kedai ni..siap tambah 1 mangkuk lagi...hehe
Nasi ayam penyet yang special kat kedai ni...ayam makan sorang x habis...hehe
Lepas makan..perut dah kenyang barulah kami teruskan perjalanan ke kundasang....jalan nak kundasang ni memang banyak sangat roundabout....lebih 5x...so sape yang drive ke kundasang tu bersedia la yer...hihi...Perjalanan dari KK ke Kundasang mengambil masa kira-kira 2 jam. Dalam waze tulis 90km.
Destinasi pertama yang kami tuju adalah STRAWBERRY GARDEN HOTEL iaitu hotel yang kami book untuk 1 malam di kundasang. Kami ambik queen bed dengan harga RM90 semalam. Dapat balkoni dan boleh tengok pemandangan luar yang indah..Memang best dan strategic hotel ni. Daripada hotel ni ke kinabalu park dalam 5 min jer...dan nak ke pekan kundasang pun 5 min jer...dekat ngan tempat nak berjalan.
keadaan bilik di strawberry garden hotel
Kat kundasang ni memang sejuk giler...make sure korang bawak sweater ok...kat bilik confirm la xde air cond...dan air paip plak macam air batu...hehe. So dah confirm madam amie mandi gune heater. Nak guna heater kat hotel ni kene on 15 min dulu..baru air panas betul2...kalau x sabar memang mandi air batu la yer....hihi...Yang bestnyer kat hotel ni ada saluran ASTRO 104...boleh layan masterchef malam2..sebab malam2 kami dok bilik jer...sebab kebanyakan tempat untuk melawat adalah pukul 5 petang sahaja.
Bagi sesiapa yang nak tahu maklumat lebih pasal hotel ni boleh melawat link di bawah :
Kat kundasang ni kami x berani plak nak makan kt kedai sebab takut x halal...so untuk dinner kami hanya beli KFC....siap beli set the bigger is better...hihi. Untuk breakfast keesokkan harinya kami beli roti dan nescafe 3 in 1 siap2.
Lepas check in kat hotel...kami terus tertdo sebab letih giler...bila bangun jer tengok semua keta dah xde...Nampaknyer kami jer la yang x pg jalan..Jam menunjukkan kul 4..terus kami bersiap...terus check WAZE kat mana tempat yang mcm New Zealand yang ada lembu tu...hehe...Sila taip "Dairy Farm" kat Waze yer....Perjalanan mengambil masa dalam 20 min jer daripada hotel..kami sampai 430 petang..nasib baik kami sempat masuk gak...kene bayar RM4 seorang.
nak sangat tengok lembu....ambik ni...hehe
Kambing pun ada jugak disini...
Kat kandang kambing ni boleh kasi makan rumput dan boleh kasi susu..tapi kene bayar la yer...boleh beli RM1/rumput dan RM2/botol susu. Kat Dairy Farm ni juga ada jual susu segar...madam amie pun x melepaskan peluang membeli susu coklat segar...hehe
RM4 sahaja
Dan part yang paling penting..bak kate blogger lain kene bergambar dengan batu besar di Dairy Farm...so bersusah payah madam amie panjat batu besar ni dah la timu tu hujan....tapi dah sebab nak sangat tangkap gambar kat batu besar ni...kene la panjat jua....
Tara...berjaya pun naik atas batu ni walaupun hujan...hihi...
Misi bergambar dengan batu tercapai...Hihi


Ni plak gambar sweet couple...hehe
Oklah...cukup sampai sini jer madam amie citer pasal hari pertama di kundasang..nak tau kat mana lagi kitorang pg berjalan?? Kenela tgu next post...yang belum jadi follower tu cepat2 la follow..hehe...Oklah hingga jumpa lagi....Daaaa....

1 comments:

Riko Adryansyah said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan yang baik dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang sangat berpatutan di daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia seperti : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Riko Adryansyah
Mobile : +6281365654104 ( WhatsApp )
E-Mail : riko_kitaholidays@yahoo.com