Saturday, February 27, 2010

Jika hatiku sekuat diriku.....


Jika hatiku sekuat diriku...itulah topik saya pada malam ini...tiba2 saya rasa nak menulis malam ini...wanita ini diciptakan dengan hati yang lembut...Seorang kawan saya pernah bercakap kepada saya...."Amie ni nampak jer keras hati..tapi jauh dalam sudut hati...hati tu lembut..nampak jer kuat..tapi disebalik itu....suke menangis gak....hehe". Dah diciptakan dengan hati yang lembut dan sensitif..suka beremosi...sebab itu lah wanita mudah mengalirkan air mata...bukannya maksud wanita itu cewek yer...menangis merupakan salah satu cara wanita itu melahirkan perasaannya...

Tayar kereta hilang pun menangis...kalau orang laki tayar kereta hilang pun steady gak...tapi kaum perempuan ni kalau apa2 terjadi kat kereta die..memang dorang suke nangis...hehe. Saya pernah terbaca...Allah x kan memberikan dugaan atau ujian kalau Allah rasa kita x mampu untuk menghadapinya...Jadi kita pasti boleh menghadapi dugaan ini kerana Allah rasa kita layak untuk menghadapinya...jadi janganlah sedih jika kita diberi ujian...Anggaplah ujian itu dapat meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah...

Saya bukanlah manusia yang sempurna..juga ada kekurangan diri...saya suka memberi pendapat..mungkin sebab itu saya suke menulis blog..hehe. Kawan-kawan kalau korang rasa hatimu x sekuat dirimu..menangislah...mungkin ia dapat melegakan hatimu...Ini salah satu kelebihan menangis..hehe. Dulu2 bila saya rasa ada masalah...saya x dapat tido...asyik teringat masalah tu...satu hari saya terbaca dalam mingguan wanita...saya suka baca ruangan motivasi...kita kena percaya setiap masalah yang kita hadapi mesti akan ada penyelesaiannya...masalah itu tercipta kerana kehendak dan izin Allah...oleh itu hanya Allah sahaja yang boleh membantu...saya harap kawan2 yang sukar tidur boleh praktiskan amalan ini kerana setiap kali saya ada masalah saya akan praktiskan amalan ini...Alhamdullilah...selepas membacanya saya dapat tidur...dan bila kita bangun tidur kita x kan memikirkan sangat perkara itu.

Amalkanlah amalan ini...Sebelum nak tidur tu bacalah...Innalillahi wainna ilaihirrojiun....Bacalah dengan maksudnya sekali.."Darimu kami datang..dan kepadamu jualah kami kembali.." dan selepas itu anda akan terlelap sendiri. Cubalah...InsyaAllah..hati anda akan jadi lebih tenang...yakinlah...Allah akan membantu hambanya....Cuba yer...Oklah cukup sampai disini sahaja post saya..semoga berjumpa lagi!!

0 comments: