Sunday, February 28, 2010

Sakit badan setelah main bowling...haha


Hallo2..amie's here..Baru balik daripada jogging di taman botani ni untuk wat kali ke-3 nya...sebenarnya 8.30 tadi dah habis jog..pastu mak bayah ajak p minum dulu kat gangsa..kitorang pun p makan nasi lemak...sedap...bayah, mak bayah dan kakaknya siap tambah sambal lagi...sebab dorang suka sangat makan sambal..hehe. Pas p makan tu..aku p pasar jap beli ayam dan sayur...nanti nak masak senang..bayah kata mydin bukak kul10..lambatnyer la...nanti2 jer la p mydin...

Nak citer semalam..al-kesah perlawanan bowling semalam...aku, siti dan kak eton. Kak eton main untuk single dan aku dan siti main untuk double. 5 games semalam main...masa main ok jer...balik naik keta dah rasa badan tu letih sangat...pastu rasa lapar...haha..Semalamnya punya game aku dan siti dari game 1-3 ok jer...mata jatuhan pin pun dapat 100 lebih...pastu masuk game ke4 dan ke5..aku dan siti...entah ape jadi...lingkup jadinya...main asyik longkang jer...haha...focus pun entah ke mana...hanya kak eton sahaja yang maintain dari awal hingga ke akhir...pemain2 lain plak semua hebat2 belaka...kebanyakkannya banyak yang bawak bowling sendiri...semua pemain professional...emm....aku cakap dalam hati...one day nanti...aku pun akan jadi cam tu gak...hehe

Walaupun sakit badan masih terasa bila bangun tadi...ku tetapkan gagahkan jua untuk pergi berjogging..bila dah jongging ni..kurang sikit rasa sakit badan...as usual...aku dan bayah akan berposing tiap kali datang ke taman botani...kali ini kitorang cuba lalu jalan lain...kat taman botani ni..ada banyak cabang jalan masuk...dalam 3 cam tu kot...dah lama x jogging memang best!! Kali ni kami sempat berjalan2 di atas jambatan..bukan jambatan gantung....jambatan batu yang statik yang dibina berdekatan dengan air terjun buatan. Jom tengok gambar!!

Di hadapan air terjun

Di atas jambatan...aku pelik..nape aku dalam gambar nampak kurus...tapi aku baru jer timbang hari jumaat lepas...nape berat aku tetap x turun? Argh...aku tension...Adakah gambar ini menipu?


Aku dan bayah


Ikan di dalam kolam...Nampak x?


Ni gambar buang tebiat...haha...Siap nak duduk ngan sopan lagi semata2 nak tangkap gambar duduk atas gambar bunga tu...hehe


With my lovely car...my loyal car...hehe. Gambar ni diambil masa tengah tunggu mak dan kakak bayah habis berjogging...hehe. Jarang nak tangkap gambar keta ni sebenarnya...but i really love my car...hehe


Kat taman botani pun ada cafe botanikal...tapi kami x pernah la try makan kat sini...Kepada sesiapa yang nak try makan kat sini bolehla...hehe


Kat melaka ni yang bestnyer...ade member nak wat aktiviti2 sukan ni..nak main bowling..nak jogging...nak main netball...sape la selalu setia menemankan aku ni sebenarya? Of coz la bayah...thanks to the bayah... We're sharing same hobbies and interest..cam suka aktiviti sukan...suka masak..dan aktiviti baru kami...yang bakal tiba selepas ni adalah nak makan kat kedai seafood yang best...oleh kerana aku selalu mengadu kat bayah..nak sangat makan kat umbai..Umbai ni tempat makan seafood yang paling glamour sekali kat melaka...orang dari kl pun datang jauh2 semata2 nak makan kat umbai..tapi satu jer..umbai ni mahal...So bile dah dapat gaji mac ni..nak p makan seafood. Yahoo!! Finally dapat gak nak makan seafood yang best dan kedai berhadapan sungai/pantai...hehe...Oklah..dah banyak plak aku membebel kat page aku ni kan...harap you all enjoy reading my blog...Daa...!!

0 comments: