Wednesday, February 10, 2010

Jogging di taman botani wat kali ke-2


Semalam aku, bayah dan kak liza p jogging. As usual, kami pilih hari selasa every week untuk p jog..ajak en rosman (jiran kami) die x nak..xpelah..next time kene ikut tau..hehe. Thanks to en rosman yang baru menjadi new follower dan rajin mengikuti blog saya..hehe..Kali ni rase cam x penat sangat dan kami banyak try alat-alat senaman yang ada di taman botani ni. Di setiap persinggahan yang ada alat senaman ni kami try..semalam x ramai org dan time ni la kite nak try alat senaman yang ada..hehe Semalam kami sempat jugak berposing di hadapan taman botani ni. Sebelum masuk kat track jog ni ada air terjun buatan..so semalam posing dulu sebelum kami start jogging..

Aku dan kak liza disebalik air terjun..

Aku sendiri..

Aku dan bayah

Semalam juga kami sempat membuat rakaman video pendek semasa mencuba alat senaman ni..mari kita tengok sama2 cara menggunakan alat senaman ini yang dinamakan hip swerer...kite jalan jer mengikut laluan dan halangan..macam ular...



Yang ke-2 ni pula dinamakan hip swing...apesal aku nampak excited sangat main benda ni..hehe..xtau la nape..tapi memang best la dapat try alat2 senaman kat sini ni..sape2 yang belum pergi tu..memang digalakkan untuk pergi..jogging dapat menyihatkan badan dan jantung kite!!



Yang ke-3 ni xtau la ape namenyer tapi macam angkat berat plak..kite kene angkat besi penarik tu nak naikkan badan kite..rase tegang jer saraf tunjang belakang kite ni..x digalakkan buat selalu untuk org yang x biase mcm saya ni..hehe..sakit badan wat benda ni..tapi memang best la..


Step pertama..naikkan badan anda sedikit demi sedikit..


Step kedua..naikkan sampai tinggi..yahoo!!akhirnya dapat naikkan badan sampai tahap tertinggi..hehe
P/s : penat ni tahan badan ni..lambat sangat bayah tangkap gambar..hehe

Dan yang ke-4 ni, cam kayuh basikal yg statik..gerakkan tangan dan kaki..cam kayuh basikal..senang jer ni..hehe


Bayah pun x melepaskan peluang mencuba alat ini..hehe


Aku yang sentiasa bersemangat mencuba semua alat senaman..

Dalam banyak2 tempat kat ayer keroh ni..taman botani ni jer la yang free masuk..klu bayar gak..mesti x ramai org yang nak dtg..kat sini juga ada jual bunga orkid..bagi sesiapa nak beli bunga orkid untuk tanam sendiri atau hadiahkan kepada mak atau org yang tersayang bolehlah datang beli disini.Harga pun ok..hanya RM15.00 bagi setiap pokok..dan bunganya pun semua lawa-lawa. Selamat Bercuti Di Melaka!!See you again in next post!!

0 comments: