Friday, May 14, 2010

Hadiah birthday yg saya nak...


Hallo2..amie's here..sebenarnya birthday saya lama lagi..2 bulan lagi..tapi saya dah x sabar nak dapat hadiah birthday..hihi...boleh x? Sekarang ni saya teringin sangat nak memasak apam dan kuih seri muka...dah cari resepi awal2 dah...hehe...Tapi satu jer masalah yang dihadapi sekarang ini..iaitu

"SAYA TAK ADA PERIUK KUKUS..."

Jadi..sempena birthday saya yang akan datang...saya nak hadiah PERIUK KUKUS...selalunya orang time birthday die...die nak jam tangan la...apa la..tapi saya nak benda yang simple jer..dan amat berguna kepada saya...iaitu periuk kukus...buat masa ni..ingat nak pinjam bayah punyer periuk kukus...tapi sampai sekarang die x pergi check lagi kat rumah die ada ke x periuk kukus tu...yer la...dah x sabar nak memasak kuih apam dan seri muka kat Melaka ni..so wat masa ni nak pinjam dulu...hehe...Bayah siap pesan lagi...


"Nanti ko buat la lebih sikit yer kuih ko tu...mak aku pun nak rasa gak kuih masakan ko..hehe"

"Hehe..boleh jer..."

Periuk kukus tu x perlu la besar sangat...sederhana pun cukuplah...sebab kat kampung dah ada periuk kukus yang besar...3 tingkat punyer...hehe...nanti saya nak pindah randah susah plak...hehe...Periuk kukus ni bagi sesiapa yang x tau..periuk ni ada lubang2 untuk tingkat ke2nya...ni saya kasi contoh gambar periuk kukus yer...


Ni lah die periuk kukus yang saya nak...2 tingkat dah cukup..hehe




Antara tingkat ni ada lubang..macam ni lah...


Ni periuk kukus 3 tingkat..macam mak saya punyer kat kampung...hehe


p/s : En bon..jangan lupa cari periuk kukus untuk birthday saya ek...!!