Wednesday, May 26, 2010

Jangan kau sebut nama die lagi!!


Hallo2...amie's here...3 minggu dah berlalu..tapi saya tetap jugak x dapat tulisan khat yang saya nak sangat tu..xpelah...mungkin xde rezeki...pagi2 lagi bayah dah bukak job vacancy kat UTeM..ada banyak keje kosong x kire la akademik atau pun non-academic...tiba2 jer bayah sebut..

"Ada keje kosong banyak ni kat iklan..ami bolehlah ko suruh "Mr...." apply jadi tutor..."

Tiba2 jer terus jer aku menjawab...

"Jangan ko sebut nama die lagi!!"

"Salah ker apa yang aku sebut hari ni?"

Kak liza pulak menjawab.."Dah la..akak pun x suke ngn die tu"

"Aku x suka la ngn die tu..biarlah jer die tu..die nak jadi tutor ke ape ker..biar die..xde kaitan ngan aku!!"

Erm..tengok pagi2 dah emosi..gara2 mendengar nama Mr.... disebut..entahlah..3 minggu dah berlalu dan aku rasakan aku x suke dengan nama tu..rasa menyampah pun ada...kat rumah plak..kak shima dengan kak liza plak selalu cakap...

"Pilihla yang dah ada depan mata..buat apa nak pilih jauh2...yang x nampak.."

Pagi ni tadi bukak fb pastu tengok status kakak saya ngn pakwe saya dah bertukar menjadi 'single'...Napela dorang ni asyik nak putus jer..korang kan dah lama couple..kan tahun lepas dah merisik...kan tahun ni nak bertunang..cincin pun dah dapat kan...nape plak x jadi? Tahun depan kan dah rancang nak kawen..erm..x tau la nape korang berdua ni..tapi saya rase pakwe kakak saya tu baik jer...sian die..sanggup berkorban untuk kakak saya..sayang sangat kat kakak saya..dah la tu..kalau rumah kami kenduri pakwe die la yang paling rajin..kalau cuti sem die keje sebab nak kumpul duit untuk hantaran..dah la hantaran sekarang mahal kan..xpelah..harap pakwe kakak saya banyak2kan berdoa yer...dah susah sangat..saya nak kawen dulu sebelum kakak saya boleh x? hehe..orang kate x leh wat kenduri sama2..betul ker tu? entahlah..itu orang tua2 cakap..kebenarannya kita x tau la..Oklah..pagi2 saya dah membebel..cukuplah sampai sini yer..Daaa...

p/s : ni saya puji ni bukan saya minat kat pakwe kakak saya tau..haha..saje nak suruh kakak saya fikir balik perhubungan die tu..hehe

4 comments:

Lizawati said...

definitely amie..dh tak yah nk serabutkan otak n ati pk org yg tak reti nak menghargai..kak liza setuju sgt..dia adalah dia n takde kaitan ngan amie..rasa tak berbaloi jer nak susahkan ati utk org yg tak prihatin ngn ati n perasaan kita...

amie hani said...

fuyoo..kate2 kak liza memang berapi..hehe...seolah2 kak liza yang marah lebih daripada amie..hehe

Lizawati said...

hehe emo skit..erm tak tau ar mungkin base on my past experience n xsuka kot sesape treat xelok kat kengkawan..anyway the choice is urs..think it, feel it urself ;)

surau.kite@gmail.com said...

Ermm, pilih la yang dah ada depan mata. Yang jauh ni, benda yang x pasti pn. Btl2 ckp kak liza, die pn x ske kat Mr... tu. Dah la x ensem, pandai pn x, baik jauh la sekali. Ish2, x baeknya Mr... pagi2 lagi dah buat orang emosi. X yah pedulikan die 2, nk keje atau tak. Pandai-pandai la die nak hidup mcm mana, x de pahalanye tlg die 2. Tapi rse2nye die pn ade alasan die sendiri. Off course la, benda no 1 mesti busy dengan keje n lain-lain hal yang melibatkan komuniti sampai x de masa untuk diri die sendiri pn. Ni kan pulak untuk orang lain. Yang kedua, rsnye kalau khat tu daripada ayat Al-Quran mesti x elk di"pos"kan. Mana la tau kot2 kena langkah atau kena buang atau ape2 yang lain. Yang ketiga, lagi pun pen calligrapher pn maybe die x dpt cari. Agaknye die mencari calligrapher pen yang 2.0. Tapi Kat kedai jumpe yang 3.0 je rsenya, tebal sangat klu x silap. X tau la, sekadar menyelami keadaan Mr.... Tp x tau la btl ke x, agak2 je n bg pendapat je. Agree with kak liza dan kak shima, "Pilihla yang dah ada depan mata..buat apa nak pilih jauh2...yang x nampak..". And 1 lg "dh tak yah nk serabutkan otak n ati pk org yg tak reti nak menghargai..kak liza setuju sgt..dia adalah dia n takde kaitan ngan amie..rasa tak berbaloi jer nak susahkan ati utk org yg tak prihatin ngn ati n perasaan kita...". Kalau die 2 menyakitkan hari, lupekan je die. Ape die ingat die bagus sgt ke. Lebih baik cari yang lebih baik dan sempurna. :-)..