Thursday, May 6, 2010

Post ni dedicated to Noor Fatimah Erma!!


Hallo2..amie's here...post ni saya wat khas untuk cik Noor Fatimah Erma? Nak tau sapekah die ni? Meh saya wat introduction about her..die masih single..sedang mencari calon..haha...merupakan anak sulong...rumah die kat tanjong karang gak...tapi kampung die kat kampar...sekampung dengan Mr. SA..hehe..actually she is one my best friend during in my secondary school at SMK Dato' Harun from Form1 untul Form5..bosan kan...5 tahun ngn die...hehe...but until now..she is still my best friend...and then after SPM...i have continued my study in matricullation and next i further my study in UKM, Bangi....Erma plak ambil SPA..and then sekarang keje kat hospital...sy ni x brp faham sangat ape tugas die kat hospital tu..yg saya tau die dok kat makmal..wat test untuk mengenalpasti penyakit kot..hehe


Erma ni..perangai die suke wat gosip...dari lah saya Form 1 until Form 5...haha...salah satu gosip yang saya x leh lupa adalah..gosip ngn jiran die iaitu hafiz jama'..satu hari tu kat pekan tg krg..saya ngn die jalan sama2..pastu tiba2 ada sorg lelaki menaiki basikal dari arah belakang menegur kami...

"Amaniah.."

Saya pun toleh la belakang..rupanya si hafiz jama'...

"Saadah kirim salam kat ko.."

Kerana incident tu jer..erma gosipkan saya ngn die..saya pun xtau yang erma ni jiran hafiz jama'...saya ngn hafiz jama' memang dah lama kenal..sebab kami satu sekolah rendah dari darjah 1-6..dengan erma x sama pun..sekolah menengah jer kami sama...Saadah ni plak kawan sekolah rendah agama saya dan rumah atuknyer pun dekat jer ngn rumah saya..

Bila dah besar..dah jarang pun jumpa erma ni..sebab die bz..hari sabtu dan ahad pun selalu keje...kadang2 jer jumpa die..kadang2 tu ada gak pergi rumah die...sembang2 ngn die..tapi yang x tahan tu..mak erma ni suke puji orang..sama cam erma...hehe...mak borek anak rintik...tiap kali datang rumah die...mak die selalu cakap...

"Amaniah sekarang makin cantiklah...dah la tu pandai plak...keje pun bagus..."

Tak boleh blah langsung dengar ayat tu...haha...mak erma memang suke puji orang..semua orang die puji...yang erma ni plak..kalau jumpa die jer mesti nak puji pasal Mr.SA...tiap kali jumpa ada jer benda yang die nak citer..salah satu citer die adalah..

"Ko tau x amie..SA (nama sebenar kene dirahsiakan..hehe) tu muke die sweet sangat..dah la tu baik...rajin...pandai hormat orang tua.."

"Betul ke ko tu...ko tu bukan leh percaya sangat..haha...lijah kata mata ko ni x leh caya sangat..orang x hensem ko kate hensem..."

"Betul amie...muke die sweet sangat...ko tau x..dulu tu masa raya die datang rumah ke rumah..baca takbir..pastu die datang rumah sepupu aku tu...sedap sangat suara die..."

Tengoklah erma ni..kalau bab memuji orang...emm...bukan main lagi..semuanya bagus2...tapi saya ni x pernah pun jumpa Mr.SA ni..jadi saya ni pun xtau lah samada Mr.SA ni sweet ke x...sedap ke x suara die...rasanya biarlah tuan badan jawab sendiri soalan ni..hehe

Erma ni memang baiklah..kalau nak berkenalan ngn die boleh cakap ngn saya...hehe...tapi saya xde la plak gambar die..mesti die marah kan baca post saya ni..erma jangan marah yer...dalam hati saya...

"SAYA SAYANG KAT AWAK...TAPI SEBAGAI KAWAN JER LA...NAK LEBIH2 X BOLEH LA..TU UNTUK ORANG LAIN..HAHA"


Hope sape2 yang baca post ni suke baca kisah tentang erma ni..ni bukan nak kutuk die tau...but just telling the truth..haha...Ok..jumpa lagi yer in my next post...Daaa....

0 comments: